عبدالله الاشعل:مبارک قاتل عادی نیست


یزدفردا :خاورمیانه - مهر نوشت:


یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر خواستار محاکمه دیکتاتور سابق این کشور در میدان التحریر و مجازات وی به سبب ارتکاب جنایات بی شمار در دوره حکومت طولانی اش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، عبدالله الاشعل نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر تاکید کرد حسنی مبارک باید در میدان التحریر قاهره محاکمه شود.


وی اعلام کرد محاکمه حسنی مبارک به اتهامات مختلفی از جمله دست داشتن در کشتار تظاهرات کنندگان در جریان انقلاب 25 ژانویه یکی از نتایج و ثمره های این انقلاب است، هر چند تا کنون به خاطر جنایات و اشتباهاتی که قابل وصف نیست، حکمی علیه وی صادر نشده است.


وی تاکید کرد حسنی مبارک باید در میدان التحریر محاکمه شود و در یک محاکمه عادلانه تیرباران شود.


اشعل با اشاره به جنایات بی شماری که مبارک و رژیم وی مرتکب شدند و همچنین تحقیر مردم مصر به سبب همپیمانی با صهیونیستها و دنباله روی کورکورانه از آمریکا و دیگر کشورهای غربی تاکید کرد مبارک باید برای هر قطره خونی که ریخته شد، محاکمه شود، زیرا او سبب بروز تنش و دودستگی و تفرقه میان مصریها شده بود.


به گفته وی، مبارک یک قاتل عادی نیست که بر اساس منطق قانون کیفری محاکمه شود، بلکه او رئیس دولتی بود که کشتار و سرکوب و غارتگری در مصر به دستور وی صورت می گرفت.


اشعل گفت : طبیعی است که باید محاکمه عادلانه ای برای مبارک به خاطر تمام جنایاتی که وی و رژیمش مرتکب شدند، انتظار داشته باشیم.


خاطرنشان می شود دادستانی کل مصر اخیرا اعدام حسنی مبارک و حبیب العادلی وزیر کشور سابق و شش نفر از معاونان وی را به اتهام کشتار معترضان در جریان انقلاب 25 ژانویه خواستار شد. دادستانی کل مصر در دادخواست اتهامی خود علیه دیکتاتور سرنگون شده این کشور، مبارک را مسئول کشتار تظاهرات کنندگان در جریان انقلاب 25 ژانویه معرفی کرده بود.


به گفته وی، مبارک قطعا از کشتار معترضان اطلاع داشته و با این وجود اقدامی برای برکناری العادلی وزیر کشور سابق انجام نداد. مشارکت در کشتار انقلابیون مصری، سوء استفاده از قدرت، تلاش برای موروثی کردن رژیم دیکتاتوری در مصر، صدور گاز ارزان به رژیم صهیونیستی و هدر دادن اموال عمومی از جمله اتهامات حسنی مبارک به شمار می رود. در جریان انقلاب 25 ژانویه مصر 850 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا